Vállalkozóként gyakran előfordul, hogy az üzlettársainkkal, alkalmazottainkkal hivatalos ügyben kell beszélnünk. Ilyenkor nem szerencsés őket elhívni magunkhoz, mert nem kelt professzionális benyomást. Egy hangulatos kávézó vagy étterem jobb megoldás, de ezek sem a legmegfelelőbb helyszínek. Különösen akkor, ha egy üzleti tárgyalást, oktatást, továbbképzést vagy más szakmai eseményt szeretnénk lebonyolítani. Kiadó iroda Debrecen városában is elérhető, így van lehetőség az igényeknek megfelelő helyiség kibérlésére.
Miért jó megoldás a kiadó iroda Debrecen mellett dönteni?
Ha szükség van egy irodára ahhoz, hogy tárgyaljunk az üzleti partnereinkkel, előadásokat vagy oktatásokat tartsunk, akkor két opció áll rendelkezésre. Az egyik az irodavásárlás, a másik pedig az irodabérlés. A bérlés egyik legnagyobb előnye, hogy sokkal kisebb induló költséggel valósítható meg. Egy iroda több millió forint kiadást jelent, arról nem is beszélve, hogy már előlegként ki kell fizetni a teljes vételár 10-30%-át. Ez pedig egy kisebb vállalkozásnak irreálisan nagy költség. Ezzel szemben, a bérlés sokkal kisebb kiadással jár, még akkor is, ha belevesszük a kauciót, ami általában 1 vagy 2 havi bérleti díj szokott lenni. Ha tulajdonosává válunk egy ingatlannak, akkor az azzal kapcsolatos teendők és azok költségei is ránk hárulnak. Gondolunk itt például az állag megőrzésésének munkálataira, a biztosításra, a kisebb-nagyobb javításokra, felújításokra és a váratlanul adódó problémákra. Például, ha az alsó szinten lévő irodánkat az emeleti lakás lakói eláztatják, akkor nekünk kell intézkedni a kártérítés ügyében. Ez persze csak egy eset a sok közül, amikor helyt kell állnunk és akkor még nem beszéltünk azokról a helyzetekről, amikor nekünk kell rendeznünk a számlát. Egy saját ingatlannal kapcsolatos ügyintézés, karbantartás, felújítás sok időt és pénzt emészt fel. Bérlés esetén viszont ezek a feladatok a tulajdonos jogkörébe tartoznak, a bérlőnek csak annyi a dolga, hogy jelezze az adott problémát. Kiadó iroda Debrecen területén is rendelkezésre áll, így nem a vásárlás az egyetlen megoldás.
Mit érdemes átgondolni irodabérléskor?
Az egyik legfontosabb kérdés, hogy a kiadó iroda Debrecen melyik részén van? Érdemes olyan irodát bérelni, amit könnyen meg lehet közelíteni. Szintén fontos, hogy legyen egy olyan parkolója, ami biztonságos és ahol ingyenes tudnak parkolni, akik autóval érkeznek. Azt is érdemes tisztázni, hogy berendezett vagy üres irodáról van-e szó, hiszen akkor a költségekbe bele tudjuk kalkulálni az esetleges bútorvásárlást is. Az irodahelyiségek alapvetően kétfajta épületben lehetnek, társasházban, illetve irodaházban. A társasháznak az a hátránya, hogy az ügyfeleinket, vendégeinket tájékoztatnunk kell az odajutás módjáról és nem árt táblákkal is jelezni, hogy merre találják meg. Ezzel szemben, az irodaházban működik egy portaszolgálat is, ahol útbaigazítást kérhetnek. Így egyszerűbb a dolguk, arról nem is beszélve, hogy sokkal professzionálisabb hatást kelt, ha egy irodaházba, nem pedig társasházba hívjuk őket.